Które filmy Davida uważacie za najlepsze? Proszę, wymieńcie je tu w kolejności od najlepszego do najgorszego.
Na dzień dzisiejszy, moje TOP 5 wygląda w sposób następujący:
1. Podziemny krąg (1999) 9/10
2. Siedem (1995) 8/10
3. Gra (1997) 8/10
4. Obcy 3 (1992) 6/10
5. Zodiak 6/10
1. Podziemny krąg (1999) 10/10
2. Siedem (1995) 10/10
3. Ciekawy przypadek Benjamina Buttona (2008) 8/10
4. Gra (1997) 7/10
5. Obcy 3 (1992) 6/10
pozdrawiam;)
akurat oglądałam 5 ^^
1. Siedem
1. Podziemny Krąg (ex aequo)
3. Gra
4. Zodiak
5. Ciekawy Przypadek Benjamina Buttona
1. Fight Club (10)
2. Siedem (9)
3. Zodiak (8)
4. Gra(8)
5. Dziewczyna z tatuażem (7)
6. The Social Network i Benjamin Button (6)
no tak, mój post jest dosyć "wiekowy", więc gdybym miała uwzględnić "Dziewczynę z tatuażem" to... hmmm... chyba podobnie jak Ty: 4 lub 5 miejsce (do pewnego momentu film trzymał bardzo dobry poziom ale później coś się posypało, spodziewałam się zupełnie innego zakończenia i wyszłam z kina z pewnym niedosytem :/ )
Social Network nie dane mi było obejrzeć i jakoś mnie nie ciągnie.
Dlatego też "Dziewczyna Wytatuowana" została potraktowana odjętym punktem za zakończenie właśnie, które nie usatysfakcjonowało mnie ani trochę, a co do Social Network, twój brak pociągu jest absolutnie słuszny.Oglądać nie warto, jak na Finchera - przeciętny.
PS. Mój poprzedni post nie był żadną wzmianką do twojego. Po prostu chciałem umieścić swoją listę maksymalnie wysoko, coby ją po latach odnaleźć bez przeszkód. Tak czy siak, dzięki za odpowiedź.
tak wnioskowałam, ale pomyślałam: "co mi szkodzi zaktualizować swoją listę" i tak też zrobiłam :] co więcej - wydaje mi sie że z podobnych pobudek wykonałam ten sam manewr - tak to przynajmniej wygląda, a pamięcią tak daleko nie sięgam :)
pozdrawiam serdecznie!
Ja dopiero pięć jego filmów widziałem, więc trudno podać "top 5", zresztą takie zestawienia i tak wydają mi się głupie. Napiszę tylko, że moim jego ulubionym filmem jest Ciekawy przypadek Benjamina Buttona, a zaraz po nim Dziewczyna z tatuażem.
1. Fight Club 9/10
2. Seven 9/10
3. The Curious Case of Benjamin Button 9/10
4. The Game 8/10
5. Alien 3 8/10
1. Seven
2. Fight Club
3. Alien 3
4. Game
5. The Curious Case of Benjamin Button
6. Zodiac
7. Panic Room
...mniej więcej tak w zależności od zachmurzenia, temperatury, ciśnienia atmosferycznego i mojego obecnego stanu ducha.
Jak w nowym temacie to w nowym, po przyjacielsku ot co :)
1. Game - 9/10
2. Fight Club - 8/10
3. Curious Case of Benjamin Button - 7/10
4. Se7en - 7/10
5. Alien 3 - 4/10
Nie widziałem Azylu i Zodiaka, ale nie przewidywałbym wielkich zmian (szczególnie na 2 pierwszych miejscach).
1. Ciekawy przypadek benjmamina buttona 9/10
2. Zodiak 9/10/
3. Alien 3 7/10
4. Siedem 7/10
5. Azyl 6\10
1.Podziemny krąg 9/10
2.Siedem 9/10
3.Gra 9/10
4. Ciekawy przypadek Benjamina Buttona 8/10
5. Obcy 3 8/10
Jednak po dłuższych przemyśleniach podwyższam Benjaminowi ocenę na 9/10. Ale 4 miejsce dalej pozostaje.
1. Siedem 9/10
2. Podziemny krąg 8/10
2. Ciekawy przypadek Benjamina Buttona 8/10
4. Gra 7/10
5. Obcy 3 6/10
Mam problem z pierwszy miejscem. Dwa pierwsze filmy cenię tak samo. Aby wyłonić zwycięzcę zwyczajnie rzuciłem monetą...
1. Siedem
2. Fight Club
3. Gra
4. Ciekawy przypadek Benjamina Buttona
5. Obcy 3
6. Zodiak
7. Azyl
1. Fight Club 10/10 (mój ulubiony film;])
2. Ciekawy Przypadek Benjamina Buttona 10/10
3. Se7en 8/10
4. Obcy 3 8/10
5. Zodiak 7/10
1] Se7en
2] Fight Club
3] the Game /// Zodiak /// the Curious Case of Benjamin Button
4] Alien 3
5] Panic Room
Widziałem niestety tylko 3.
Fight Club 10/10 (mistrzostwo świata)
Se7en 9/10
Azyl też widziałem, ale nie pamiętam zbyt dobrze tego filmu. Wstrzymam się od oceny.
Widziałem niestety tylko 3.
Fight Club 10/10 (mistrzostwo świata)
Se7en 9/10
Azyl też widziałem, ale nie pamiętam zbyt dobrze tego filmu. Wstrzymam się od oceny.
Obecnie:
1. Podziemny krąg
2. Gra
3. Obcy 3
4. Siedem
5. Azyl
"Podziemny krąg" nie zmieni pozycji. Bardziej zależne jest 2, 3 i 4 miejsca, chyba, że David nakręci coś na miarę dzieła z 1999 roku :)
Oczywiście "Obcy 3" w wersji reżyserskiej (o 50 minut dłuższej). Rewelacyjne "Adagio" pana Elliota pod koniec filmu zmusiło mnie do podniesienia filmu ponad "Siedem". :)
1. Podziemny krąg - 8/10
2. Siedem - 8/10
3. Gra - 7/10
4. Zodiak - 6/10
5. Obct 3 - 6/10
6. Azyl - 6/10
7. Ciekawy przypadek Benjamina Buttona - 3/10
Aktualizacja:
1. Siedem - 8+/10
2. Social Network, The - 7+/10
3. Podziemny krąg - 7/10
4. Gra - 7/10
5. Zodiak - 6/10
6. Obct 3 - 6/10
7. Azyl - 6/10
8. Ciekawy przypadek Benjamina Buttona - 3/10
W planach: Heavy Metal.
"+" znaczy, że Ulubiony.
1. Podziemny Krąg
2. Siedem
3. Ciekawy przypadek Benjamina Buttona
4. Gra
5. Azyl/Zodiak (choć pewnie znajdzie się tu Obcy 3, gdy obejrzę :)
1 Fight Club (nie lubie polskiego tytulu ;)) (9/10)
2 Siedem (8,5/10)
3 Gra (8/10)
4 Ciekawy przypadek Benjamina Buttona oraz Zodiac (oba po 7/10)
6 Azyl (6,5/10)
7 Obcy 3 (6/10)
Pozdrawiam !
1. Siedem 10/10
2. Podziemny krąg 9+/10
3. Ciekawy przypadek Benjamina Buttona 9/10
4. Gra 8/10
5. Zodiak 6/10
Więcej jego filmów nie widziałam, ale postanawiam poprawę;)
1.Siedem 10/10
2.Podziemny Krąg 10/10
3.Zodiak 9/10
4.Gra 9/10
5.Azyl 8/10
6.Ciekawy Przypadek Benjamina Buttona 6/10
Obcego 3 nie widziałem i jak na razie mi się nie spieszy ;).
Widziałem na razie 5 filmów:
1. Siedem - 9,5/10
2. Fight Club - 9/10
3. Azyl - 8/10
4. Zodiak - 8/10
5. Ciekawy przypadek Benjamina Buttona - 7,5/10
1. Zodiak
2. Siedem
3. Podziemny krąg
4. Gra
5. Azyl
6. Ciekawy przypadek Benjamina Buttona
7. Obcy 3
1. Podziemny krąg
2. Siedem
3. Ciekawy przypadek Benjamina Buttona
4. Obcy 3
5. Gra
Muszę zobaczyć jeszcze Zodiaka oraz Azyl..
1. Siedem (zdecydowanie, właściwie jest to thriller perfekcyjny)
2. Zodiak (nietypowe spojrzenie na gatunek, rewelacyjne zdjęcia i montaż)
3. Podziemny Krąg (bardzo nietypowy a zarazem b.typowy postmodernizm, świetny!)
4. Gra
5. Ciekawy przypadek Benjamina Buttona
trudno mi do tej listy dodać Obcego 3, gdyż nie jest to autorski film Finchera choć to naprawdę bardzo dobre uzupełnienie serii
Azyl niestety się Ficherowi nie udał, film nie jest zły zasługuje na ocene ok 6 (co daje ocenę niezły/dobry) jednak jak na omawianego reżysera film kiepski
Na siłę tez władowałem "Ciekawy przypadek...", gdyż ten film jest odejściem od wypracowanego stylu i ciężko go odnieść do poprzednich dzieł, film na pewno ciekawy ale zapowiadający raczej konwecjalizację i odejście od kina jakby nie patrzeć autorskiego, szkoda...
1. Fight club 10/10
2. Interestisch Wypadek Benjamina Snickersa 9/10
3. Obcy 3 8/10
4. Siedem 7/10
5. Azyl 5/10
No akurat gdy dowiedziałem się o tym filmie głównie przez Youtube gdzie oglądałem openingi filmów Warnera gdzie w każdym logo inne się pojawia to mam opening tego filmu Spadające guziki (w sumie Button-Guzik) i logo Warnera i myśle ,,What? Coż to za film" i pisze tytuł na filmwebie i widzę Brada Pitta i Cate Blanchett i film mocno dzieli widzów i krytykę i myśle ,,O co poszło" I czytam opis filmu i brzmi mi dziwnie że Gość rodzi się jako 90 latek i mimo że filmu jeszcze nie widziałem to w głowie pojawiły mi się szkice tego co mi ten opis tłumaczy i że będzie dziwnie. Oczywiście to było wtedy jak jeszcze nie widziałem filmów Finchera więc na świeżo oglądam kilka miesięcy po Siedem i Zodiaku które były genialne no i patrze że ten film kręcił Fincher i mówie z zaskoczeniem ,,Koleś od mrocznych filmów ma w swojej filmografii miły ciepły film ale jeszcze nie oglądam no i w tym roku w kwietniu obejrzałem to pierwszy raz i ? Największe zaskoczenie w nadrabianiu filmów. Genialny, Świetnie zagrany, Masa genialnych momentów, świetne postacie, pięknie wizualnie, muzyka świetna, charakteryzacja i efekty cudowne (i mam pytanie czy ten film nie był w efektach przełomowy w czymś bo coś słyszałem że był w jakimś stopniu przełomowy ), Historia ciekawa wciągająca i smutna jednocześnie.
I trochę podczas oglądania miałem skojarzenie z Forrestem Gump że historia niezwykłego człowieka który był wszędzie i widział wiele i to samo też miałem z Dużą rybą podczas pierwszego seansu że takie trochę ala Forrest Gump i nic dziwnego bo za Benjamina Buttona jest odpowiedzialny Eric Roth (nie mylić z Eli Rothem z Bękartów wojny) scenarzysta Forresta który zdobył zresztą oscara za niego.
1. Podziemny krąg 8/10
2. Siedem 8/10
3. Gra 7/10
4. Ciekawy przypadek Benjamina Buttona 7/10
5. Zodiak 5/10
1. Zdecydowanie Fight Club. To nie film, to religia i sposób na życie. ;> 10/10.
2. Mimo, że też 10/10 to uważam, że to nie ta liga. Siedem. Majstersztyk.
3. Gra. Czegoś tu brakuje, mimo wszystko film głęboki, ciekawy. Świetny. 9/10
4. Mroczny, interesujący Zodiak. Ciekawa tematyka, dobry temat. 8/10
5. Obcy 3.
Mój ulubiony reżyser, uprzedzam.;>
"To nie film, to religia i sposób na życie"
To polecam książkę Palahniuka "Fight Club". Kładzie film na łopatki..